Fachberufsschule für Tourismus Warmbad Villach Austrian, iralasleen mugikortasuna
Sukaldaritzako lanbide heziketa programan sartzeko, ikasleek gutxienez 15 urte izan behar dituzte eta derrigorrezko ikasketak egin dituzte. Lanbide Heziketako programak hiru urteko iraupena du, eta horietan ikasleek oinarrizko sukaldaritza, gozogintza eta gozogintza ikasten dute, baita elikagaien segurtasuna eta higienea ere.
Sukaldaritza profesionalerako prestakuntza programa arrakastaz amaitzean, ikasleek Austriako gobernuak aitortutako gaitasun-ziurtagiria lortzen dute.
Fachberufsschule für Tourismus Warmbad Villach Austriara egindako bisitan ikusi dugun hezkuntza sistemak eskolan 10 astez egindako prestakuntza teorikoa eta enpresa bateko esperientzia praktikoa uztartzen ditu. Hau da, erdi mailako sukaldaritza eta zerbitzu zikloak osatzen dituzten hiru ikasturteetan sistema Dual bat ezarri dute.
Behatu ditugun abantailak:
1. Esperientzia praktikoa: Hezkuntza sistema dualak lan munduan esperientzia praktikoa eskaintzen die ikasleei, kontzeptu teorikoak praktikan nola aplikatzen diren hobeto ulertzen lagunduz.
2. Ikaskuntza pertsonalizatua: Austriako hezkuntza sistema duala pertsonalizatua da eta ikasleei beren beharren arabera ikasteko aukera ematen die. Enpresaburuek eta enpresetako tutoreek ikasleekin lan egin dezakete prestakuntza-programa haien behar zehatzetara egokitzeko.
3. Enplegagarritasun handiagoa: Hezkuntza dualeko sisteman parte hartzen duten ikasleek enplegagarritasun handiagoa dute eta enpresaburuek gehiago baloratzen dituzte esperientzia praktikoagatik.
4. Kostu eraginkorra: Hezkuntza sistema duala gobernuarentzat errentagarria da, enpresek bere gain hartzen baitute prestakuntza-kostuen zati bat.
Desabantailak:
1. Hautaketa: Ikasleek hautaketa prozesu bat igaro behar dute hezkuntza dualeko programan sartzeko, eta hori zaila izan daiteke baldintzak betetzen ez dituztenentzat.
2. Prestakuntza eta lana uztartzeko zailtasuna: Hezkuntza sistema duala zaila izan daiteke ikasle batzuentzat lana eta prestakuntza uztartu beharragatik, eta horrek lan karga izugarria eragin dezake.
3. Eskuragarritasuna: Baliteke hezkuntza sistema duala ikasle guztientzat erabilgarri ez egotea, enpresa guztiek ez baitute ikaskuntza programarik eskaintzen.
4. Aniztasun eza: Hezkuntza sistema duala aniztasunaren aldetik mugatua izan daiteke, esparru zehatzetara bideratu ohi baita, eta horrek aukerak mugatu ditzake ikasle batzuentzat.
Oro har, Austriako hezkuntza sistema duala onuragarria da prestakuntza praktikoa eta hasierako lan-esperientzia bilatzen duten ikasleentzat, baina muga batzuk izan ditzake erabilgarritasunari eta aniztasunari dagokionez.